یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
زن فلسطینی

حوزه/ پژوهشگر حوزه زنان و مسایل خانواده تصریح کرد: زنان مقاوم فلسطینی امروز به الگوهای الهام بخشی نه فقط در بین کشورهای مسلمان بلکه در سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

دکتر زهرا راد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در طول بیش از یک سال پس از طوفان الاقصی، ده ها هزار کودک و زن فلسطینی در غزه بر اثر جنایات بی شرمانه و کم سابقه صهیونیست ها به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: تحولات یک سال اخیر غرب آسیا را به جرأت می‌توان قرار گرفتن در مسیر جنگ تمدنی آخرالزمانی تلقی کرد.

وی افزود: این نزاع میان داعیه‌داران تمدنی غربی به سرکردگی آمریکا و نمایندگی رژیم موقت اسرائیل در منطقه و داعیه‌داران تمدن نوین اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی جبهه مقاومت درحال شعله کشیدن است؛ جنگی تمام عیار که پیش از این با انقلاب اسلامی آغاز شد و هیمنه پوشالی غرب را به مخاطره انداخت و با جنگ تحمیلی و سپس هجوم فرهنگی و رسانه‌ای غرب به نهال نوپای اسلام سیاسی و تمدنی، ادامه یافت، اینک به حساس‌ترین مرحله خویش نزدیک شده است

کارشناس و فعال رسانه ای همچنین با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که در حال حاضر این نبرد به جدال مرگ و زندگی برای هر دو طرف تبدیل شده است، گفت: مشخص است که خط مقدم این جهاد عظیم به لحاظ جغرافیایی فلسطین اشغالی است و جرقه نهایی کردن تکلیف جهان معاصر با طوفان‌الاقصی رقم خورد.

وی بیان کرد: رژیم موقت صهیونیستی هر روز بیشتر در باتلاق این جنگ نابودگر فرو می‌رود و لذا به جهت ترس از نابودی، دست به ترور رهبران مقاومت و گسترش جنگ می‌زند. رژیم جعلی، ذاتا تروریست بوده و بدون غصب و ترور، ماهیتش را از دست خواهد داد و چاره‌ای جز تزریق خون بی‌گناهان به رگ‌های در حال خشکیدنش ندارد.

راد همچنین با اشاره به این که مقاومت اسلامی، خود مقدمه تشکیل امت اسلامی است که با انفجار نور انقلاب خمینی(ره)، توانست از تاریکی استضعاف و ظلمت فراعنه زمان خارج شود، گفت: به لطف الهی جریان مقاومت اسلامی تحت هدایت و رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب امروز به بلوغ و استحکام خوبی دست یافته به نحوی که گرچه شهادت سیدحسن نصرالله قلب جبهه مقاومت را جریحه‌دار کرد، ولی در عزم راسخ اهالی مقاومت خللی وارد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، زنان جبهه مقاومت به عنوان دمندگان روح حیات در کالبد تمدن و پرورندگان قهرمانان و بلندهمتان، سهم جدی در جدال حق و باطل دارند و در انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس و هم در لبنان و فلسطین، مفهوم زنانه مقاومت را که در سیره حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و دیگر زنان اهل بیت(ع) و مؤمنین تحقق یافته بود، در وجه معاصر خود احیا کردند.

وی افزود: مقاومت در وجه زنانه‌اش، تحقق الگوی سوم زن در جهان معاصر است، همان که زنان را در بحبوحه‌های سنگین نبرد ایستادگی می‌بخشد و در تهییج و حمایت از مردان برای جنگیدن، تربیت فرزندان، حفظ میراث فرهنگی در و حمایت فکری و عملی از جهاد بروز و ظهور می‌یابد.

پژوهشگر حوزه زنان و مسایل خانواده بیان داشت: بی‌شک بدون مقاومت زنانه، جهاد مردان ابتر و بی‌ثمر خواهد ‌ماند، چه آن که همراهی حضرت زینب کبری(س) با سیدالشهدا(ع) نشان از تشخیص حضرت به عنوان امام زمان برای حجیت بخشیدن به وجه زنانه مقاومت بوده و الگوی مقاومت زن مسلمان را در معیت رهبر الهی کاملا روشن می‌کند.

وی با بیان این که زنان مقاوم فلسطینی امروز به الگوهای الهام بخشی در سراسر جهان تبدیل شده اند، گفت: اینک که ولی فقیه و نایب برحق امام زمان(عج)، حکم جهاد صادر فرمودند، شرکت در این جنگ نابرابر بر عهده همه زنان مسلمان، چونان مردان، فرض و واجب است و تعلل و سستی در امر جهاد، موجبات خسران و ذلت اجتماعی را فراهم می‌آورد.

راد اضافه کرد: زن انقلاب اسلامی باید همچون همه سال‌های جهاد سخت و نرم بپاخیزد و سهم زنانه خویش را در محو رژیم غاصب به مثابه زمینه ظهور به درستی ایفا کند.

وی ابراز داشت: در این برهه حساس و تاریخی، بیش از هر چیز نیازمند جهاد تبیین و تشریح تحولات منطقه و تحلیل دلیل حضور ایران در این نزاع و سهم تاثیرگذارش هستیم، کما این که زنان انقلاب اسلامی و به طور کلی همه زنان جبهه مقاومت اسلامی منطقه می‌توانند بیشترین و مؤثرترین نقش را در این جهاد ایفا نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha